Kokos-limoentaart


Wat te doen op een dag dat het aan één stuk door regent? Juist, in mijn geval betekent dat: bakken!!!
Na even bladeren in een stapel recepten die ik eerder uit Delicious Magazine had gehaald, kwam ik deze taart tegen. Een echte zomerse taart. Perfect om op een regenachtige dag toch nog iets van een ‘zomergevoel’ te krijgen. De taart was verrukkelijk!

Deze voeg ik toe aan mijn lijstje van favorieten. En te oordelen naar de reacties die ik kreeg van mensen die ik een stuk heb laten proeven, was ik niet de enige die enthousiast was over dit gebak.
Het recept is van Bill Granger. De taart is op z’n lekkerst één dag na het bakken.

Bodem
125 gram boter
110 gram suiker
1 ei
1 theelepel vanille-aroma
225 gram zelfrijzend bakmeel

Vulling
4 eieren
220 gram suiker
60 gram geraspte kokos
50 gram bloem
375 ml slagroom
160 ml kokosmelk
Rasp en sap van 2 grote limoenen

Verwarm de oven voor op 180 graden en vet een bakblik van 20 x 30 cm in met boter. Bekleed de bodem en de zijkanten eventueel met bakpapier om er zeker van te zijn dat de taart los komt.
Klop voor het deeg de boter en de suiker tot een romig mengsel. Klop het ei en vanille-aroma erdoor. Voeg dan het zelfrijzend bakmeel en een snuf zout toe. Mix alles door elkaar tot een kleverig deeg. Verdeel dit over de bodem van het bakblik. Bak de bodem 15 minuten in de oven. Laat de bodem in het bakblik.

Klop voor de vulling de eieren en suiker in een kom totdat het een romig, lichtgeel mengsel is dat als een dik, breed lint van de gardes loopt. Schep de kokos, bloem, slagroom, kokosmelk en limoenrasp - en sap erdoor. Schenk de vulling over de deegbodem uit en bak de taart nog eens 35 tot 40 minuten. Neem dan de taart uit de oven, laat hem volledig afkoelen en snijd hem dan in 16 stukken. Eet smakelijk!

Reacties

  1. Hoi,
    Wat bedoel je met slagroom gewoon in een brikje de lopende toch!

    grtjes

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten